Najważniejszym celem strategicznym realizacji projektu będzie zwiększenie wiedzy dotyczącej ochrony klimatu i środowiska przez osoby dorosłe, które poprzez wzrost świadomości w tym zakresie przyczynią się do przyspieszenia zielonej transformacji w swoich środowiskach funkcjonowania, tj. w przestrzeni prywatnej i zawodowej. Celem operacyjnym realizacji zadania jest przygotowanie wszystkich elementów projektu w najwyższej możliwej jakości, szczególnie w zakresie materiałów edukacyjnych. Celem szczegółowym jest nawiązanie współpracy z organizacjami z krajów UE poprzez wymianę dobrych praktyk w zakresie edukacji osób dorosłych w obszarze kompetencji Zielonych Liderów.
Planowane do osiągnięcia rezultaty:
1. wymiana dobrych praktyk w edukacji pozaformalnej osób dorosłych w obszarze projektu, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń skandynawskich,
2. wypracowanie programu edukacyjnego „Zielony Lider”,
3. wypracowanie materiałów edukacyjnych do realizacji ww. programu.
Projekt przede wszystkim odnosi się do trzech priorytetów. W pierwszej kolejności do priorytetu horyzontalnego związanego ze środowiskiem i przeciwdziałaniu zmianom klimatu. Powszechnie akceptowalnym macro-trendem jest konieczność podejmowania wysiłków w kierunku racjonalnego gospodarowania obecnie dostępnymi zasobami oraz kształtowanie procesów wytwórczych w taki sposób, aby one w jak najmniejszym stopniu wpływały na jakość środowiska naturalnego i klimatu. Będzie to możliwe poprzez wprowadzenie skutecznych programów edukacji osób dorosłych, które wpłyną na zmianę sposobu myślenia i zachowania w życiu codziennym. W drugiej kolejności projekt odnosi się do kwestii transformacji cyfrowej Europejskiego Zielonego Ładu (2018). Transformacja cyfrowa jest traktowana jako środek do realizacji celu, który może zostać osiągnięty jedynie dzięki wiedzy i świadomości osób z grupy docelowej. W tym przypadku narzędzia cyfrowe będą nośnikami wiedzy niezbędnej do budowy świadomości proekologicznej. Projekt odnosi się do priorytetu edukacji dorosłych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Ani formalny, ani nieformalny system edukacji nie zapewnia dostatecznego poziomu wiedzy w tym zakresie. Dlatego kluczowe jest stworzenia takiego rozwiązania, które oprócz wiedzy w zakresie ochrony środowiska i klimatu będzie w stanie wpłynąć na postawy i budowę świadomości pro-ekologicznej os. dorosłych oraz uzyskać obiektywną informację na temat wpływu konkretnej organizacji na jego stan. Takie podejście wpłynie na poprawę dostępności i zwiększy liczbę osób korzystających z programów edukacji ekologicznej. Projekt tworzy szansę opracowania standardu dla nowych ścieżek w jednym z najbardziej istotnych wyzwań cywilizacyjnych dla społeczności lokalnych, regionalnych.