Szanowni Państwo, jest nam niezmiernie miło poinformować, że Green
Industry Foundation rozpoczęła realizację kolejnego projektu mającego na
celu zwiększenie wiedzy dotyczącej ochrony klimatu i
środowiska przez osoby dorosłe. Poniżej kilka szczegółów dotyczących
nowego przedsięwzięcia.
Zespół Green Industry Foundation
Partner projektu: Baba Husky Oy (Finlandia)
Tytuł projektu: Zielony Lider
Termin realizacji: 1.04.2023 – 1.04.2024
Informacja o finansowaniu: Program Erasmus+ KA210-ADU – Partnerstwa na małą skalę w sektorze edukacji dorosłych
Tytuł projektu: Zielony Lider
Termin realizacji: 1.04.2023 – 1.04.2024
Informacja o finansowaniu: Program Erasmus+ KA210-ADU – Partnerstwa na małą skalę w sektorze edukacji dorosłych
OPIS PROJEKTU
Najważniejszym celem strategicznym realizacji projektu będzie
zwiększenie wiedzy dotyczącej ochrony klimatu i środowiska przez osoby
dorosłe, które poprzez wzrost świadomości w tym zakresie przyczynią się
do przyspieszenia zielonej transformacji w swoich środowiskach
funkcjonowania, tj. w przestrzeni prywatnej i zawodowej.
Celem operacyjnym realizacji zadania jest przygotowanie wszystkich
elementów projektu w najwyższej możliwej jakości, szczególnie w zakresie
materiałów edukacyjnych. Celem szczegółowym jest nawiązanie współpracy z
organizacjami z krajów UE poprzez wymianę dobrych praktyk w zakresie
edukacji osób dorosłych w obszarze kompetencji Zielonych Liderów.
Planowane do osiągnięcia rezultaty:
1. wymiana dobrych praktyk w edukacji pozaformalnej osób dorosłych w obszarze projektu, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń skandynawskich,
2. wypracowanie programu edukacyjnego „Zielony Lider”,
3. wypracowanie materiałów edukacyjnych do realizacji ww. programu.
Projekt przede wszystkim odnosi się do trzech priorytetów. W pierwszej kolejności do priorytetu horyzontalnego związanego ze środowiskiem i przeciwdziałaniu zmianom klimatu. Powszechnie akceptowalnym macro-trendem jest konieczność podejmowania wysiłków w kierunku racjonalnego gospodarowania obecnie dostępnymi zasobami oraz kształtowanie procesów wytwórczych w taki sposób, aby one w jak najmniejszym stopniu wpływały na jakość środowiska naturalnego i klimatu. Będzie to możliwe poprzez wprowadzenie skutecznych programów edukacji osób dorosłych, które wpłyną na zmianę sposobu myślenia i zachowania w życiu codziennym. W drugiej kolejności projekt odnosi się do kwestii transformacji cyfrowej Europejskiego Zielonego Ładu (2018). Transformacja cyfrowa jest traktowana jako środek do realizacji celu, który może zostać osiągnięty jedynie dzięki wiedzy i świadomości osób z grupy docelowej. W tym przypadku narzędzia cyfrowe będą nośnikami wiedzy niezbędnej do budowy świadomości proekologicznej. Projekt odnosi się do priorytetu edukacji dorosłych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Ani formalny, ani nieformalny system edukacji nie zapewnia dostatecznego poziomu wiedzy w tym zakresie. Dlatego kluczowe jest stworzenia takiego rozwiązania, które oprócz wiedzy w zakresie ochrony środowiska i klimatu będzie w stanie wpłynąć na postawy i budowę świadomości pro-ekologicznej os. dorosłych oraz uzyskać obiektywną informację na temat wpływu konkretnej organizacji na jego stan. Takie podejście wpłynie na poprawę dostępności i zwiększy liczbę osób korzystających z programów edukacji ekologicznej. Projekt tworzy szansę opracowania standardu dla nowych ścieżek w jednym z najbardziej istotnych wyzwań cywilizacyjnych dla społeczności lokalnych, regionalnych.
Planowane do osiągnięcia rezultaty:
1. wymiana dobrych praktyk w edukacji pozaformalnej osób dorosłych w obszarze projektu, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczeń skandynawskich,
2. wypracowanie programu edukacyjnego „Zielony Lider”,
3. wypracowanie materiałów edukacyjnych do realizacji ww. programu.
Projekt przede wszystkim odnosi się do trzech priorytetów. W pierwszej kolejności do priorytetu horyzontalnego związanego ze środowiskiem i przeciwdziałaniu zmianom klimatu. Powszechnie akceptowalnym macro-trendem jest konieczność podejmowania wysiłków w kierunku racjonalnego gospodarowania obecnie dostępnymi zasobami oraz kształtowanie procesów wytwórczych w taki sposób, aby one w jak najmniejszym stopniu wpływały na jakość środowiska naturalnego i klimatu. Będzie to możliwe poprzez wprowadzenie skutecznych programów edukacji osób dorosłych, które wpłyną na zmianę sposobu myślenia i zachowania w życiu codziennym. W drugiej kolejności projekt odnosi się do kwestii transformacji cyfrowej Europejskiego Zielonego Ładu (2018). Transformacja cyfrowa jest traktowana jako środek do realizacji celu, który może zostać osiągnięty jedynie dzięki wiedzy i świadomości osób z grupy docelowej. W tym przypadku narzędzia cyfrowe będą nośnikami wiedzy niezbędnej do budowy świadomości proekologicznej. Projekt odnosi się do priorytetu edukacji dorosłych w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Ani formalny, ani nieformalny system edukacji nie zapewnia dostatecznego poziomu wiedzy w tym zakresie. Dlatego kluczowe jest stworzenia takiego rozwiązania, które oprócz wiedzy w zakresie ochrony środowiska i klimatu będzie w stanie wpłynąć na postawy i budowę świadomości pro-ekologicznej os. dorosłych oraz uzyskać obiektywną informację na temat wpływu konkretnej organizacji na jego stan. Takie podejście wpłynie na poprawę dostępności i zwiększy liczbę osób korzystających z programów edukacji ekologicznej. Projekt tworzy szansę opracowania standardu dla nowych ścieżek w jednym z najbardziej istotnych wyzwań cywilizacyjnych dla społeczności lokalnych, regionalnych.
Zapraszamy do obejrzenia filmu naszego partnera Baba Husky, który powstał w ramach projektu i jest podsumowaniem roku projektu w ramach programu Erasmus. Film jest dostępny po angielsku oraz po polski:
English:
https://babahusky.com/wp-content/uploads/2024/04/0158d69a-eba9-47f7-a4bd-6b3e4c1d89b8.mp4
Polish:
https://babahusky.com/wp-content/uploads/2024/04/b995b1eb-8a9e-4dff-aea1-b3afafabccf1.mp4
REZULTATY PROJEKTU
Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach niniejszego projektu udostępnione są na zasadzie otwartych licencji. Można korzystać z nich bezpłatnie i bez ograniczeń.
Green Leader 2022-2-PL01-KA210-ADU-00009450
Program Zielony Lider
Materiały edukacyjne do Programu Zielony Lider
Spis tematów
List of topics
MODUŁ 3:
UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE I RZECZNICZE
MODULE 3:
COMMUNICATION AND ADVOCACY SKILLS